پژو ۳۰۱ و ادامه داخلی سازی

پژو ۳۰۱ و ادامه داخلی سازی

پژو ۳۰۱ و ادامه داخلی سازی

مرداد ۲۹, ۱۳۹۸

ترمز پژو ۳۰۱ صد درصد داخلی‌سازی شد

فاطمه امیراحمدی: پژو ۳۰۱ یکی از محصولات جدید ایران‌خودرو است که بدون حضور طرف فرانسوی به بیش از ۶۰درصد داخلی‌سازی رسیده است.

در این‌باره همت ملی شکل گرفت و در تعامل بین خودروساز و زنجیره تامین قرار است تولید این خودرو به‌زودی آغاز و وارد بازار شود. در این‌باره هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‎خودرو قول اردیبهشت سال آینده را به علاقه‌مندان این مدل خودرویی داده است.

روزهای پایانی تیر امسال تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ به‌عنوان نخستین محصول جهاد خودکفایی آغاز شد. ضمن اینکه روی پلتفرم این خودرو مدل‌های دیگری نیز قابل تولید است. همچنین در زمینه الکترونیک، قطعات ازسوی مهندسان داخلی و پژوهشگران ایران‌خودرو طراحی و به‎سرانجام رسیده است.

داخلی سازی ۱۰۰ درصدی

داخلی‌سازی قطعات پژو ۳۰۱، به همت و بسیج همگانی قطعه‌سازان برمی‌گردد و البته در این‌باره نباید از تاثیر همکاری دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان غافل شد. رضا هاشمی یکی از سازندگان و تامین‎کنندگان قطعات پژو ۳۰۱ است.
 وی درباره میزان داخلی‌سازی ترمز این مدل خودرو به صمت گفت: تا ۹۰درصد قطعات مورزد نیاز برای تولید این خودرو را به سرانجام رسانده‌ایم. ضمن اینکه قطعه‌ای که ما در حال ساخت آن هستیم ۱۰۰درصد داخلی‎سازی شده است. 
وی اظهار کرد: حدود۳۰ سال است این قطعه برای تمام خودروهای تولید داخل ایران‌خودرو ساخته و تحویل می‌شود.
او ادامه داد: بین ۹۵ تا ۹۷درصد این قطعه داخلی‌سازی شده بود و فقط اورینگ و پکینگ(از قطعات ریز) وارد می‌شد که این دو نیز داخلی‌سازی شدند. درحال‎حاضر این قطعات لاستیکی در کشور تولید می‌شود در نتیجه ترمز پژو ۳۰۱ نیز ۱۰۰درصد داخلی‎سازی شده است.
این فعال صنعت خودرو افزود: بارها به رسانه‌ها اعلام کرده‌ام صنعتگر ایرانی پس از ۴ دهه فعالیت، توانایی ساخت تمام قطعات را دارد. این امر محدود به صنعت خودرو نیست و صنعتگران سایر صنایع مانند نساجی، دریایی و… نیز از توانمندی زیادی برخوردار هستند. 
عنوان کردن موضوع‌هایی مانند فناوری بالای برای بومی‎سازی قطعات «های‌تک» و الکترونیکی به‌نوعی بهانه‌جویی برای کاهش تولید داخل و افزایش واردات است. هیچ کالای مورد نیازی نیست که تولیدکننده داخلی عاجز از تولید آن باشد.

وی اضافه کرد: البته برخی قطعات الکترونیکی نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی دارد. باقیمانده قطعات به استثنای قطعات الکترونیکی ریز (نه قطعات های‌تک به‌طور کلی) چون تولیدش هزینه سنگینی نیاز دارد ساخت آنها در کشور صرفه اقتصادی ندارد.

طراحی ۴ دهه ای ترمز

هاشمی درباره مزیت ترمز پژو ۳۰۱ اظهارکرد: در زمینه تولید ترمز کشور تجربه ۴ دهه‎ای دارد. فراموش نکنیم صنعتگر ایرانی حرف برای گفتن دارد. بیش از ۲۰ سال است کشور در زمینه طرحی و ساخت ترمز فعالیت دارد. طراحی ترمز این خودرو با توجه به جغرافیای کشور بزرگ‌ترین امتیاز آن است. 
وی با بیان اینکه طراحی این ترمز با توجه به فرهنگ رانندگی کشور طراحی و ساخته شده، گفت: به نوعی این نوع نگاه و بومی‎سازی قطعات از روش ساخت مرحوم قندچی به شاگردان او به ارث رسیده، زیرا او هم هنگام تولید کامیون قطعات را براساس جاده‎های کشور طراحی می‌کرد و می‎ساخت. 
وی حتی برای مونتاژ، گیربکس کامیون ماک را براساس نیاز جاده‎های کشور تغییر داده بود.


برچسب‌ها:, , , , ,

© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت ویرا فن آوری سورن می باشد.

درخواست امداد

جهت درخواست امداد میتوانید بصورت مستقیم با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

(+98-21) 91009044