مقایسه ۲۰۷ و ساندرو

مقایسه ۲۰۷ و ساندرو

مقایسه ۲۰۷ و ساندرو

آبان ۱۲, ۱۳۹۸

در این پست به دو تا از خودرو های پر فروش و پر طرفدار این روزای بازار خودرو یعنی ۲۰۷ و ساندرو میپردازیم.

ساندرو و نسخه ای جدیدتر از تندر ۹۰ و با چهره ای بهتر و ۲۰۷ با فیس لیفتی زیبا به بازار آمده اند.

ابتدا از ساندرو شروع میکنیم که دوباره با ظاهری ساده و به دور از شلوغی و شکستگی های زیاد در بدنه به بازار آمده است.

با باز کردن در ساندرو با فضایی آشنا رو به رو میشویم که به صورت کلی با تندر ۹۰ مشابه است.

ساندرو بر اساس پلتفرم تندر ۹۰ ساخته شده است برای همین نسبت ۲۰۷ در قسمت عقب فضای بیشتری دارد.

البته کابین ساندرو در برابر وارد نشدن صدا عملکرد خوبی ندارد و نمره خوبی نمیگیرد.

به بحث فنی رنو ساندرو میرسیم که پیشرانه کوچکی همانند ۲۰۷ دارد.

موتور ساندرو ۴ سیلندر و دارای حجم ۱۶۰۰ سی سی میباشد.

کد فنی این موتور K4M-A6 میباشد و جزو معدود موتور های وارداتی کم استهلاک میباشد.

این پیشرانه در دور ۵۷۵۰ به حداکثر قدرت خود یعنی ۱۰۵ اسب بخار میرسد.

یکی دیگه از مزیت های این خودرو گشتاورش است که در دور ۳۷۵۰ به حداکثر گشتاور خود یعنی ۱۴۰ نیوتن متر میرسد برای همین در کاهش مصرف سوخت بسیار تاثیر گذار است.

مصرف سوخت ترکیبی ساندرو ۸.۳ لیتر است و به کمک گشتاور هایی که در دور های پایین تولید میکند به مصرف کمتری دست پیدا میکند.

گیربکس اتوماتیک بزرگترین مزیت

یکی دیگه از مزیت های بزرگ ساندرو نسبت به ۲۰۷ گیربکس اتوماتیکش میباشد.

گیربکسی که تا مدت‌ها به تعمیر نیاز ندارد و رنو قبلا آن را بر روی خودروهای دیگری هم به کار گرفته است و برای بالا بردن راندمان آن در ساندرو تورک کانورتر آن را مورد اصلاحات بهینه قرار داده.

این گیربکس را هر چقدر که تحت فشار قرار دهید به علت برنامه ریزی صحیح و ضرایب صحیح دنده ها در هر لحظه به شما بهترین پاسخ را می‌دهد.

البته همانند بسیاری از خودروهای اتوماتیک بازار کشور، شتاب اولیه چندان خوبی ندارد ولی در شتاب ثانویه شما را ناامید نخواهد کرد.

پژو ۲۰۷

حال به سراغ ۲۰۷ رقیب سرسخت و جذاب ساندرو میرویم.

پس از موفقیت های ۲۰۶ در ایران نسخه ای به اسم ۲۰۷ با تفاوت های ظاهری زیادی به بازار آمد.

کیفیت کلی مونتاژ و کابین چنگی به دل نمیزند و صدا های کابین مزید بر علت است.

پیشرانه ۲۰۷ با ۲۰۶ تیپ ۶ کاملا یکی میباشد.

موتور این خودرو ۱۵۸۷ سی سی و در دور موتور ۵۸۰۰ میتواند ۱۵۰ اسب بخار نیرو تولید کند.

یکی از بزرگترین ضعف های ۲۰۷ تو جعبه دنده اتوماتیکش نهفته شده است.

برنامه ریزی نامناسب، وجود تاخیر و ضربه های نسبتا شدید و عدم معکوس دادن به موقع از مهم ترین عیب های این گیربکس میباشد.

نتیجه گیری

به طور خلاصه ساندرو را می‌توان خودرویی با ویژگی‌هایی نظیر کیفیت بالای ساخت، استهلاک پایین، هندلینگ عالی به همراه سواری و فرمان پذیری خوب و طراحی جذاب و جوان پسند دانست که آن را به ارزشمندترین خودرو هاچبک بازار تبدیل کرده است.

گستردگی خدمات پس از فروش سازنده نیز خیال خریدار را راحت می‌کند.

شاید بگویید که سطح امکانات در ساندرو پایین است یا در بخشی از کابین پلاستیک زیادی استفاده شده اما با کیفیت بالای ساخت و استهلاک پایین خود بهترین گزینه در این بازه قیمتی به شمار می‌رود.

در مجموع اگر بخواهیم پژو ۲۰۷ ایرانی اتوماتیک را توصیف کنیم باید بگوییم خودرویی است با موتور خوب ، گیربکس تقریبا ناهماهنگ با پیشرانه‌ای که در کیلومترهای بالا معمولا خرج سنگینی را بر دوش صاحب خود می‌اندازد.

ولی پژو۲۰۷ یکی از محبوب ترین خودروهای داخل بازار ایران است که همه اقشار جامعه به این خودروی فرانسوی وابستگی جالبی دارند.

ظاهر جذاب و جوان پسند پژو۲۰۷ نقطه مثبت این ماشین در برابر رنو ساندرو است ولی همچنان نفوذ صدا به داخل کابین پژو۲۰۷ ایرادی است که سالهاست همراه این خودرو است.

کیفیت ساخت بالاتر ساندرو و استهلاک پایین تر نسبت به پژو ۲۰۷ اتوماتیک دلیل پیروزی رنو ساندرو در این مقایسه است.


برچسب‌ها:, , , ,

© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت ویرا فن آوری سورن می باشد.

درخواست امداد

جهت درخواست امداد میتوانید بصورت مستقیم با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

(+98-21) 91009044