قوانین و مقررات

الف.تعاریف

در این متن از لغت “کاربر” برای افرادی که در برنامه کاربر چارچرخ جهت ارسال درخواست امداد ثبت‌نام کرده‌اند و از لغت”امدادگر” برای افرادی که در برنامه امدادگر چارچرخ جهت دریافت درخواست امداد و ارائه سرویس‌های خودرو ثبت‌نام کرده‌اند استفاده ‌شده‌است. همچنین از لغت “شرکت” برای شرکت ویرا فن‌آوری سورن که ارائه‌دهنده سرویس چارچرخ و “چارچرخ” برای سرویسی که شرکت ویرا فن‌آوری سورن ارائه می‌دهد استفاده‌ شده‌است. در این متن منظور از حساب کاربری حسابی است که افراد برای استفاده از سرویس‌های نرم‌افزار چارچرخ یا در سایت چارچرخ ایجاد کرده‌اند و “اعتبار” مبلغی است که کاربران در حساب کاربری خود جهت استفاده از سرویس‌های چارچرخ دارند.

ب.حساب کاربری

۱. کاربر با ثبت‌نام در چارچرخ می‌پذیرد که قوانین و مقررات چارچرخ را به‌صورت کامل مطالعه کرده و پذیرفته‌است. این قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند. استفاده مستمر کاربران از چارچرخ به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات چارچرخ است.

۲. برای استفاده از چارچرخ لازم است که هر کاربر یک حساب کاربری در چارچرخ بسازد. تنها افرادی که واجد اهلیت قانونی باشند می‌توانند اقدام به ساختن حساب کاربری در چارچرخ کنند. برای استفاده ازچارچرخ‌،کاربر باید نام، نام خانوادگی، اطلاعات خودرو و شماره همراه خود را در نرم‌افزار چارچرخ ثبت کند.

۳. کاربر می‌پذیرد اطلاعات خود را به‌صورت صحیح و به‌روز در سرویس چارچرخ وارد کند.

۴. هر فرد تنها می‌تواند یک حساب کاربری در چارچرخ داشته باشد.

۵. مسئولیت همه فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری شما در چارچرخ یا سایر خدمات مربوط به چارچرخ انجام می‌شود به عهده کاربر است.

۶. مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری ازجمله نام‌کاربری و رمز عبور به عهده کاربر است. در صورت مفقود شدن یا دزدیده شدن اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به شرکت انجام نشده‌است، مسئولیت همه فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام می‌شود به عهده کاربر خواهدبود.

۷. کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل‌کند.

۸. در شرایط خاصی ممکن است از کاربر برای استفاده از سرویس، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائه سرویس به وی خودداری کند.

ج.استفاده از چارچرخ

۱. با استفاده از سرویس چارچرخ کاربر می‌پذیرد که از چارچرخ برای انجام هیچ فعالیت غیر‌قانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکند.

۲. کاربر متعهد می‌شود هیچ‌گاه از سرویس چارچرخ به‌صورتی که به چارچرخ یا شرکای آن صدمه‌ای وارد کند استفاده نکند.

۳. کاربر می‌پذیرد که چارچرخ ممکن است از ارسال پیامک به‌عنوان راه ارتباطی شرکت با وی استفاده کند. کاربر می‌تواند درخواست کند که ارسال این پیام‌ها قطع شود اما می‌پذیرد که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از سرویس با مشکل مواجه شود.

۴. چارچرخ ممکن است کدهایی به‌منظور هدیه به کابران ارائه کند که با واردکردن این کدها در برنامه موبایل یا درصدی از هزینه سرویس‌ها کاسته یا درصدی از هزینه پس از سرویس‌دهی به کاربر برگردانده‌می‌شود و یا مبلغ مشخصی به‌حساب کاربر در چارچرخ اضافه می‌شود. کاربر می‌پذیرید که اجازه انتقال یا فروش آن‌ها را به افراد دیگر ندارد. همچنین کاربران مجاز نیستند این کدها را به‌صورت عمومی منتشر کنند (حتی اگر چارچرخ در فضاهای عمومی این کدها را منتشر کرده باشد) مگر اینکه چارچرخ رسماً این اجازه را به آن‌ها داده‌باشد.

۵. کاربر می‌پذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود در چارچرخ دارد مستقل از روش کسب آن (اگر درنتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک باشد یا درنتیجه واردکردن کدهای تخفیفی که چارچرخ در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد یا هر روش دیگری) فقط برای استفاده از سرویس‌های چارچرخ قابل‌استفاده است و امکان دریافت این وجه را به‌صورت نقد ندارد.

۶. کاربر می‌پذیرد کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه سرویس‌ها به آن‌ها داده‌می‌شود ممکن است منقضی شوند. ازآنجایی‌که چارچرخ برای ارائه این کدها هزینه‌ای از کاربران دریافت نمی‌کند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تأثیر این کدها را حتی پس از انتشار آن‌ها تغییر دهد یا در صورت لزوم آن‌ها را باطل‌کند. همچنین درصورتی‌که شرکت تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته‌است و یا غیرقانونی بوده است می‌تواند این کدها یا اعتباری که درنتیجه استفاده از آن‌ها به‌حساب کاربر اضافه‌ شده‌است را باطل یا حذف کند.

۷. مسئولیت تأمین اینترنت و سخت‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آن‌ها برای استفاده از سرویس چارچرخ به عهده کاربران است. شرکت نسبت به اجراشدن سرویس ارائه‌شده روی همه دستگاه‌ها یا همه شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکه تلفن همراه و …) تضمینی نمی‌دهد.

۸. کاربران متعهد می‌شوند پس از اتمام سرویس از هیچ بخش از اطلاعاتی که درنتیجه استفاده از سرویس چارچرخ ، از کاربران یا امدادگران کسب کرده است هیچ‌گونه استفاده‌ای نکند. طبعاً ذخیره‌کردن اطلاعات کاربران یا امدادگران در دستگاه تلفن‌همراه یا به هر شیوه دیگری نیز مغایر با قوانین چارچرخ خواهدبود. همچنین کاربران متعهد می‌شوند در طول زمان سرویس، فقط در شرایط ضروری از اطلاعاتی که از کاربران یا امدادگران در سرویس چارچرخ ارائه‌ شده‌است استفاده کنند. استفاده کاربران از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.

۹. کاربر می‌پذیرد متن حریم شخصی چارچرخ (در انتهای صفحه) را مطالعه کرده‌است و موردقبول وی است.

د.هزینه ها و پرداخت

۱. کاربر آگاه است که استفاده از سرویس چارچرخ می‌تواند هزینه‌هایی برای او داشته‌باشد.

۲. امکان استرداد هزینه‌هایی که کاربر به چارچرخ می‌پردازد وجود‌ندارد.

۳. کاربر می‌پذیرد هزینه سرویس از طرف چارچرخ مشخص می‌شود و پس از استفاده از سرویس اعتراضی نسبت به هزینه سرویس نمی‌تواند داشته‌باشد.

۴. پرداخت هزینه سرویس‌ها فقط از طریق روش‌هایی که توسط چارچرخ مشخص می‌شود می‌تواند صورت گیرد. این روش‌ها عبارت‌اند از پرداخت اعتباری از داخل برنامه موبایل، پرداخت اینترنتی برای افزایش اعتبار و پرداخت نقدی به امدادگر. روش پرداخت ممکن است بسته به میزان اعتبار حساب کاربر ترکیبی از این روش‌ها باشد.

۵. کاربر می‌پذیرد هزینه سرویس ارائه‌شده ممکن است بسته به ویژگی‌های سرویس ارائه‌شده ازجمله نوع سرویس، زمان سرویس، مکان سرویس یا عوامل دیگر تغییر باشد.

۶. کاربر می‌پذیرد که باید هزینه سرویس‌ها را مستقل از هرگونه مشکلی که ممکن است در برنامه چارچرخ به وجود بیاید به شرکت پرداخت کند. درصورتی‌که به دلیل مشکلی در برنامه چارچرخ یا مشکلات ارتباطی ازجمله اینترنت و شبکه تلفن همراه امکان پرداخت از طریق اپلیکیشن فراهم نشود کاربر همچنان موظف به پرداخت هزینه سرویس خواهد بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی کاربر با دفتر شرکت چارچرخ یا روش‌های دیگر صورت پذیرد. درصورتی‌که کاربر به هر دلیلی ازجمله مشکلات اپلیکیشن پرداخت را انجام نداده باشد، شرکت حق دارد مبلغ سرویس را از اعتبار کاربر در چارچرخ کسر کند.

۷. کاربر می‌پذیرد هیچ‌وقت درخواست امداد ارسال نکند مگر اینکه قصد استفاده از سرویس‌های چارچرخ را داشته باشد. کاربر اگر پس از ارسال درخواست امداد و پذیرش درخواست توسط یک امدادگر، درخواست را لغو کند، یا در مکان مشخص‌شده به‌عنوان مبدأ درخواست در زمان مشخص حضور پیدا نکند با توجه به عدم رعایت مقررات مربوط که منجر به عدم حفظ شهرت کاری و اعتبار چارچرخ می‌شود، چارچرخ ممکن است هزینه‌ای به‌عنوان جریمه از اعتبار او کسر یا از نامبرده وصول کند. همچنین شرکت مجاز است از اعتبار امدادگرانی که پس از قبول یک درخواست، درخواست را لغو می‌کنند یا پس از پذیرش درخواست در مکان مشخص‌شده به‌عنوان مبدأ درخواست حضور پیدا نمی‌کنند، با توجه به عدم رعایت مقررات مربوط که منجر به عدم حفظ شهرت کاری و اعتبار چارچرخ می‌شوند هزینه‌ای به‌عنوان جریمه از اعتبار آن‌ها کسر یا از نامبرده وصول کند.

۸. امدادگر می‌پذیرد هرگونه تخریبی که در خودروی کاربر درنتیجه انجام سرویس با حساب کاربری وی ایجاد شود، مسئولیت تأمین هزینه‌های مربوط به تعمیر، شست‌وشو و … به عهده وی خواهد بود. در چنین مواردی چارچرخ حق دارد این هزینه‌ها را از اعتبار موجود در حساب امدادگر کسر یا از وی وصول کند.

۹. هرگونه خسارت جانی یا مالی که درنتیجه تصادف یا اتفاقات دیگر به کاربر، خودروی وی یا امدادگر و تجهیزات وی یا اشخاص ثالث وارد شود متوجه مقصر خواهد بود و چارچرخ هیچ‌گونه مسئولیتی در این خصوص نداشته و نخواهد داشت.

۱۰. کاربر می‌پذیرد در شرایط خاص مبالغی به هزینه سرویس‌های افزوده خواهد شد. این شرایط عبارت است از ۱)تغییر سرویس ۲) افزایش سرویس‌های درخواستی ۳) درخواست سرویسی خارج از سرویس‌های ارائه‌شده چارچرخ. ۴) توقف زمانی در طول امدادرسانی.

۱۱. امدادگر می‌پذیرد قبل از انجام سرویس از مالکیت خودروی کاربر مطمئن شود و اطلاعات درخواست را با کاربر مطابقت دهد. در غیر این صورت شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال اتفاقات حاصل ندارد.

۱۲. مسئولیت رعایت کلیه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، قوانین حاکم بر اصناف تعمیرات و نگهداری خودرو وامداد خودرویی که تاکنون وضع‌شده به عهده امدادگران است.

ه.محدودیت مسئولیت

۱. کاربر می‌پذیرد که چارچرخ خدمات امداد خودرویی نیست بلکه تنها یک خدمات نرم‌افزاری است که ارتباط بین کاربران و امدادگران را جهت توافق بر انجام یک سرویس فراهم می‌کند. در سرویس چارچرخ امدادگر مختار است یک درخواست را بپذیرد یا رد کند، همچنین کاربر مختار است پس از ارسال درخواست ، مشخص شدن امدادگر و قبل از عزیمت امدادگر به نقطه مبدأ درخواست، از درخواست خود انصراف دهد. لذا هر سرویسی که کاربر با امدادگر انجام می‌دهد باید به‌عنوان یک قرارداد لازم مستقل بین امدادگر و کاربر در نظر گرفته شود. چارچرخ هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال مسائلی که در حین سرویس‌دهی ممکن است اتفاق بیافتد، از قبیل تأخیر یا خسارت ندارد.

۲. شما می‌پذیرید مسئولیت تمامی خطرها و اتفاقاتی که ممکن است درنتیجه استفاده از سرویس‌های چارچرخ یا سایر سرویس‌های مرتبط با چارچرخ، برای شما به وجود بیاید به عهده شما است. چارچرخ هیچ مسئولیتی در قبال مشکلاتی که ممکن است درنتیجه استفاده از سرویس چارچرخ توسط یک کاربر، برای کاربران یا افراد دیگر ایجاد شود ازجمله از بین رفتن داده‌ها، مصدومیت‌هایی که به افراد وارد می‌شود، یا صدمه‌هایی که به دارایی‌های افراد وارد می‌شود به عهده ندارد.

۳. چارچرخ هیچ تضمینی در خصوص کیفیت سرویس، کیفیت ، زمان ارائه سرویس و یا کیفیت و سلامت محصولاتی که با استفاده از سرویس‌های چارچرخ خریداری شود ارائه نمی‌دهد.

۴. خدمات چارچرخ ممکن است با مشارکت خدمات شرکت‌های دیگری ارائه شود که شرکت چارچرخ کنترلی روی آن‌ها ندارد. در چنین شرایطی کاربر می‌پذیرد که این خدمات قوانین استفاده و مقررات مختص خود رادارند و چارچرخ مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکت‌ها ندارد.

۵. درصورتی‌که کاربر از چارچرخ برای خودروی غیر از خودروی خود سرویسی درخواست دهد تمام مسئولیت این امر و عواقب ناشی از آن بر عهده کاربر خواهد بود.

و.موارد فنی

۱. کاربر حق ندارد هیچ‌گونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرم‌افزارهای چارچرخ شامل دیکامپایل(Decompile)، مهندسی معکوس(Reverse Engineering) یا فعالیت‌های مشابه انجام‌دهند، مگر اینکه اجازه چنین کاری به‌صورت قانونی صادرشده‌باشد

۲. کاربر مجاز نیست با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring یا روش‌های دیگر نسخه دیگری از سرویس چارچرخ را روی سرورهای دیگر ارائه کند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم‌افزار چارچرخ یا درروش ارائه سرویس چارچرخ تغییر یا اخلالی ایجاد کند.

۳. کاربر حق ندارد برنامه یا اسکریپتی باهدف نمایه‌گذاری(Indexing)، مطالعه یا هرگونه فعالیت داده‌کاوی روی سرویس اجرا کند.

۴. کاربر حق ندارد هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیرمتداول به هیچ بخش سرویس چارچرخ یا سرویس‌های مرتبط با چارچرخ انجام دهد.

ز.محتوای تولید شده توسط کاربران

چارچرخ ممکن است گاهی به کاربران اجازه دهد که در وب‌سایت، برنامه موبایل و یا سایر بخش‌های این سرویس عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب(شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …) که به این شکل در سرویس ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود اما با ثبت آن‌ها در سرویس‌های مرتبط به چارچرخ کاربران این حق را به چارچرخ می‌دهند که آن‌ها را در هر مکان و هرزمانی به‌صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند. همچنین چارچرخ مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص یا شرکت‌های دیگر منتقل کند.

ح.قطع سرویس

چارچرخ در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (کاربر یا امدادگر) می‌تواند برای شرکت یا سایر کاربران یا امدادگران خطرناک باشد یا مطلوب نباشد حق حذف دسترسی کاربر مذکور به سرویس چارچرخ را دارد.

ط.توافق از راه دور

۱. کاربر توافق می‌کند جهت مبادله آسان اطلاعات، کلیه تغییرات و الحاق‌های قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیه‌های مربوط به چارچرخ، از طریق سیستم رایانه‌ای چارچرخ به عمل آید و کاربر ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام می‌کند.

۲. مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربر بر عهده کاربر بوده و کاربر ضمن پذیرش این مسئولیت، کلیه داده‌پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده ‌پیام‌های ارسال‌شده از ناحیه نامبرده غیرقابل استماع و مردود است.

۳. کاربر می‌پذیرد هرگونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده‌پیام‌های صادره از طرف چارچرخ به‌منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می‌شود و هرگونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیرقابل استماع و مردود است.

۴. کاربر با عضویت در سرویس چارچرخ قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی ازجمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سیستم رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام می‌کند.

حریم خصوصی

رعایت حریم شخصی کاربران برای چارچرخ بسیار حائز اهمیت است. در این مستند نحوه‌ی ذخیره‌سازی و استفاده چارچرخ از اطلاعاتی که درنتیجه استفاده کاربران از خدمات چارچرخ در چارچرخ ثبت می‌شود شرح داده‌ شده‌است.

جمع آوری اطلاعات

اطلاعاتی که شما مستقیماً در چارچرخ ثبت می‌کنید.

بخشی از اطلاعاتی که چارچرخ ذخیره می‌کند اطلاعاتی است که شما به‌صورت مستقیم در فرآیند ثبت‌نام، ارسال درخواست سرویس، تماس با مرکز تماس و یا روش‌های مشابه در سیستم ثبت می‌کنید. این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره تلفن‌همراه، شماره تلفن‌ثابت، اطلاعات خودروهای ثبت‌شده، آدرس، آدرس پست الکترونیکی و اطلاعاتی ازاین‌دست می‌شود

اطلاعاتی که درنتیجه استفاده شما از سرویس ذخیره می‌شود

علاوه بر اطلاعاتی که شما به‌صورت مستقیم در سیستم ثبت می‌کنید، برخی از اطلاعاتی که درنتیجه استفاده شما از سرویس تولید می‌شود نیز در چارچرخ ذخیره می‌شود. این اطلاعات در زیر شرح داده‌شده‌اند.

اطلاعات مکانی

هنگامی‌که شما از سرویس چارچرخ استفاده می‌کنید موقعیت مکانی شما و موقعیت مکانی مقصد سرویس شما ذخیره می‌شود. همچنین در طول سرویس از طریق برنامه امدادگران در فاصله‌های زمانی مشخص موقعیت مکانی خودرو ثبت‌می‌شود.

تراکنش‌های مالی

هنگامی‌که شما اعتبار حساب کاربری خود در چارچرخ را از طریق کارت‌های بانکی افزایش می‌دهید، شماره تراکنش و پیگیری بانکی در چارچرخ ثبت‌می‌شود. لازم به ذکر است چارچرخ در فرآیند افزایش اعتبار از طریق کارت‌های بانکی هیچ‌گونه دسترسی به اطلاعات کارت‌بانکی شما ندارد.

نحوه استفاده از سرویس

چارچرخ اطلاعات مربوط به نحوه استفاده کاربران از نرم‌افزار موبایل و سایت چارچرخ را ثبت‌می‌کند. از این اطلاعات برای بهینه‌سازی کیفیت سرویس استفاده‌می‌شود.

اطلاعات مربوط به دستگاه مورداستفاده و شبکه اینترنت

چارچرخ ممکن است اطلاعات مربوط به دستگاهی که شما از طریق آن از سرویس استفاده‌می‌کنید (تلفن همراه، تبلت و غیره) ازجمله نوع دستگاه، سیستم‌عامل، مشخصات سخت‌افزاری و همچنین اطلاعات مربوط به روش اتصال شما به اینترنت ازجمله شبکه ۳G، وای‌فای (WiFi) و غیره را ذخیره کند.

استفاده از اطلاعات

اطلاعاتی که در چارچرخ ذخیره می‌شود در موارد زیر ممکن است مورداستفاده قرار بگیرد: ارائه، نگهداری و بهبود کیفیت خدمات برقراری ارتباط بین امدادگران و کاربران جهت تسهیل فرآیند سرویس‌دهی. به‌طور مثال امدادگران می‌تواند با شماره تلفن همراه کاربر برای پیدا کردن مکان دقیق وی هنگام قبول درخواست استفاده‌کند. چارچرخ به‌منظور بهینه‌سازی سرویس‌ها اطلاعات خودروی ثبت‌شده توسط کاربر را ذخیره و به‌منظور اطلاع‌رسانی به امدادگران اطلاعات اولیه خودرو از قبیل مدل و نام خودرو را در اختیار امدادگر می‌گذارد. اطلاعات جزئی‌تر خودروی ثبت‌شده کاربر نزد چارچرخ باقی می‌ماند.

© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت ویرا فن آوری سورن می باشد.

درخواست امداد

جهت درخواست امداد میتوانید بصورت مستقیم با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

(+98-21) 91009044